Etätukiratkaisulle on kysyntää veneteollisuudessa

Nora Nirhamo | 2020/06/18

Softabilityn kehittämä XReach-etätukiratkaisu soveltuu huollon, asennuksen ja koulutukseen tarpeisiin. Purje- ja moottoriveneiden myyntiin ja välitykseen erikoistuneen Blue Ocean Oy:n mukaan etätukiratkaisulle on selkeää kysyntää myös veneteollisuudessa.

Softabilityn kehittämä XReach-etätukiratkaisu on asiakastarpeeseen räätälöitävä alusta, joka soveltuu hyvin esimerkiksi asiakastuen, huollon, asennuksen ja koulutuksen tarpeisiin. Etätukiratkaisulle on käyttöä varsinkin sellaisissa tilanteissa, joissa huollettava laite ja asiantuntija voivat olla hyvinkin kaukana toisistaan ja seisokit aiheuttavat turhia aika- ja kustannustappioita. Esimerkiksi veneteollisuudessa törmätään vastaavanlaisiin tilanteisiin niin myynnissä, vuokrauksessa kuin valmistuksessakin. Blue Ocean Oy vahvistaa, että etätukiratkaisulle on selkeää kysyntää veneteollisuudessa.

 

Etätuki on kustannustehokas ratkaisu veneilijöille sekä venevalmistajille

XReach herätti kiinnostusta purje- ja moottoriveneiden myyntiin ja välitykseen erikoistuneessa Blue Ocean Oy:ssä. Blue Ocean on pitkään alalla toiminut Suomen ja kansainvälisen venekaupan moniosaaja, jolla on myynnin lisäksi vahva kokemus veneiden telakoinnista, asennuksista, huollosta sekä logistiikasta. Blue Oceanin toinen omistajista, Samuli Leisti, johtaa Zer°emission – race against sea pollution projektia, joka on vahvistanut hänen näkemystään XReachin kaltaisen etätukiratkaisun tarpeellisuudesta.

Leisti näkee selviä käyttötapauksia esimerkiksi veneiden myynnissä ja vuokrauksessa. Hetken käytön jälkeen uudelle omistajalle/käyttäjälle voi ilmentyä ongelmia, jotka vaativat asiantuntijan avustusta, mutta eivät selviä pelkällä puhelinsoitolla. Etätukiratkaisun avulla asiantuntija näkee live-videoyhteyden kautta saman minkä paikan päällä oleva käyttäjäkin ja pystyy näin ohjeistamaan tarkemmin ongelmatilanteissa ilman matkustamista paikan päälle. Nopea ja kustannustehokas palvelu säästää molempien aikaa ja käyttäjä saa nautittua enemmän veneilystä lyhyen lomakauden aikana.

“XReach mahdollistaa nopean tuen tilanteissa, jotka voisivat vaatia veneen myyjän tai asentajan käyntiä veneellä. Veneen omistaja tai vuokraaja ei aina tunne kaikkia veneen ja sen varusteiden teknisiä yksityiskohtia. XReach-ratkaisulla veneen käyttäjä saa käyttö- tai korjausopastuksen etänä ilman, että joutuu esimerkiksi keskeyttämään lomaansa. Aikaa ja vaivaa säästyy huomattavasti sekä veneen omistajalta että veneen myyjältä tai vuokraajalta.”, kertoo Leisti.

Etätukiratkaisun käyttö ei rajoitu vain kuluttajiin vaan ratkaisusta on hyötyä erityisesti myös veneteollisuuden laitevalmistajille. Jos veneissä, moottoreissa tai elektroniikkajärjestelmissä tulee ongelmia, asiantuntijat ja teknikot saadaan yhdistettyä myös näissä tilanteissa kätevästi etätukiratkaisun avulla. Ratkaisun avulla säästetään matkustamiseen kuluvaa aikaa ja kustannuksia, työn tekeminen tehostuu sekä esimerkiksi koulutukseen käytettäviä resursseja saadaan pienennettyä laadusta tinkimättä.

 

XReach-etätukiratkaisun tuomia liiketoimintahyötyjä:

  • Merkittävät työaika- ja matkakustannussäästöt
  • Tuotannon nopeampi toipuminen
  • Investointien ja tuotantolaitteiden parempi käyttöaste
  • Tuottavuuden tehostuminen
  • Parempi asiakastyytyväisyys

 

Tutustu lisää XReachiin!

 

Voit myös suoraan olla yhteydessä etätukiratkaisuun liittyen:

Juha Asunmaa, Softability Oy, juha.asunmaa(at)softability.fi

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Koe virtuaalinen laboratorio verkkoselaimella!

Nora Nirhamo | 2022/12/01

Softability toteutti Bakerille virtuaalisen laboratorion, jossa kävijät pääsevät kokemaan innovatiivisia työkaluja luonnollisen soluviljelyn työnkulkuun liittyen. Virtuaaliseen laboratorioon pääsee tutustumaan helposti verkkoselaimella. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari 13.12.2022: Miten hyödynnät XR-teknologioita liiketoiminnassasi?

Nora Nirhamo | 2022/11/16

Osallistu maksuttomaan webinaariimme ti 13.12.2022 klo 10 kuulemaan miten voit hyödyntää XR-teknologioita omassa liiketoiminnassasi!

Lue postaus

Gradia Jämsä kokeilee lisättyä todellisuutta opetuksen tukena sähköalan asennusharjoituksissa

Nora Nirhamo | 2022/11/01

Softability toteutti yhteistyössä Gradia Jämsän kanssa lisätyn todellisuuden (AR) sovelluksen sähköalan asennusharjoitusten tueksi. AR-sovelluksella pyritään havainnollistamaan harjoitusympäristöä kalusteineen opiskelijoille sekä helpottamaan opettajien työn suunnittelun ja asennusten tarkistamista. Lue lisää!

Lue postaus

Teollisuuden laitevalmistajalle kokenut kehittäjä kolmessa viikossa – lue case-kuvaus

Nora Nirhamo | 2022/07/04

Meille asiakkaiden tuotekehitystarpeiden ymmärtäminen ja sopivan osaajan löytäminen on kaiken lähtökohta. Avaamme tässä artikkelissa asiakastapauksen kautta miten tämä prosessi eteni suuren, teollisuuden laitevalmistaja-asiakkaamme kanssa. Lue lisää!

Lue postaus

Ohjelmistokehitystä meiltä teille – ohjelmistotalo suurella sydämellä ja monipuolisella osaamisella

Nora Nirhamo | 2022/06/02

Jo 20 vuoden ajan olemme olleet asiakkaidemme apuna heidän merkityksellisissä tuotekehitysprojekteissaan, tarjoten projekteihin osaavia ja välittäviä ohjelmistokehityksen ammattilaisia. Osaamisemme kattaa koko ohjelmistokehityksen kirjon aina laiteläheisestä ohjelmoinnista pilvipalveluihin asti sekä lähes kaiken muun siltä väliltä. Lue lisää siitä, kuinka voimme olla avuksi myös sinun vaativissa hankkeissa!

Lue postaus

Virtuaalitodellisuudella tehoa uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi

Nora Nirhamo | 2022/05/31

Softability toteutti Lumon Oy:lle virtuaalitodellisuuden (VR) sovelluksen uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi. Sovelluksen avulla perehdyttämisestä saadaan kustannustehokasta ja asennustavoista yhtenäiset. Lue lisää!

Lue postaus

HoloLens 2 -älylasisovellus tukee oppimista ja nopeuttaa uusien työntekijöiden perehtymistä

Nora Nirhamo | 2022/05/11

Softability ja Savonia-ammattikorkeakoulu toteuttivat holograafiset työohjeet Microsoft Dynamics 365 Guidesin avulla HoloLens 2 -älylaseille tukemaan opiskelijoiden siirtymistä harjoitteluun työelämässä sekä jo työssä olevien henkilöiden perehtymistä uusiin tehtäviin. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari: XR-teknologiat perehdytyksen ja koulutuksen tukena

Nora Nirhamo | 2022/05/09

Lataa webinaaritallenne yhdessä Lumon Oy:n kanssa pidetystä webinaarista, jossa kuulet miten XR-teknologioita voi hyödyntää esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdytyksen ja koulutuksen tukena sekä kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksessä!

Lue postaus

Laadunvarmistus – ohjelmistotestaaja on tärkeä lenkki ohjelmistokehityksessä

Nora Nirhamo | 2022/04/07

Softabilityllä tehdään laadukasta ohjelmistokehitystä merkityksellisten toimialojen parissa. Laadukkaan lopputuloksen takana on aina tiimi, johon kuuluvat sekä taitavat koodarit että asiansa osaavat ohjelmistotestaajat. Ohjelmistotestaaja varmistaa viime kädessä, että ohjelmistot toimivat kuten niiden kuuluukin toimia – kaikkien käyttäjien käsissä, koko tuotteen elinkaaren ajan. Laadunvarmistus onkin olennainen osa koko ohjelmistokehityksen prosessia ja viimeinen lukko ennen kuin ohjelmisto annetaan loppukäyttäjän käsiin.

Lue postaus