Softability investoi etätukiratkaisun tuotekehitykseen
Hanna-Kaisa Jauhola | 2017/08/07
Softability kehittää skaalautuvan Remote Support -etätukiratkaisun live-videosuoratoistolle ja -puheluille. Asiakkaat voivat reaaliaikaisesti jakaa esimiestensä ja asiantuntijoidensa kokemusta kentällä oleville työntekijöille paikasta riippumatta.
Remote Support -ratkasu mahdollistaa etätuen, koulutukset tai tarkastukset paikasta riippumatta
Softability julkisti uusimmat tuotekehityssuunnitelmansa skaalautuvan etätukiratkaisun kehittämiseksi. Uusi Remote Support -etätukiratkaisu yhdistää kenttätyöntekijät ja heistä etäällä työskentelevät asiantuntijat reaaliaikaisesti. Ratkaisu mahdollistaa sen, että paikan päällä oleva työntekijä voi livestreamata videota ja ääntä reaaliaikaisesti toisessa paikassa olevalle asiantuntijalle. Työntekijä pystyy jakamaan sen mitä parhaillaan näkee, ja etänä toimiva asiantuntija saa videon välityksellä tarkan kuvan tilanteesta, ja hän voi antaa ohjeita työnkulkuun sekä neuvoa työntekijää vaihe vaiheelta eteenpäin ajasta ja paikasta riippumatta.
Etätuen mahdollistava ratkaisu soveltuu useissa toimipisteissä operoiville yrityksille ja heidän työntekijöilleen, jotka hyötyvät etätukimahdollisuudesta, etäkoulutuksesta tai etätarkastuksista Wi-Fin ja nettiyhteyden kautta. Remote Support -ratkaisu toimii mobiililaitteissa, joissa on Android- tai iOS-käyttöjärjestelmä. Työntekijät tarvitsevat vain matkapuhelimen, tabletin tai älylasit, joiden välityksellä he voivat livestreamata videota ja puhetta toisessa paikassa olevalle asiantuntijalle, joka voi antaa ohjeita verkkoyhteyden yli.
Uusin AR-teknologia helpottaa etätukea
Remote Support -etätukiratkaisu on helposti integroitava Unity/Android-laajennus (plug-in), mikä ottaa täydet hyödyt irti Unity3D:stä, joka on käytetyin alusta AR / MR / VR- sovelluksissa. Uusi ratkaisu tulee mahdollistamaan myös puettavien älylasien hyödyntäminen. Tuotekehitys jatkuu läpi syksyn, kun uusia toimintoja lisätään ratkaisuun. Jatkossa etätukiratkaisu mahdollistaa myös sen, että asiantuntijat voivat antaa lisäohjeita tekemällä merkintöjä videon kuvakaappaukseen ja jakamalla ne takaisin kentälle reaaliaikaisesti. Ratkaisu sopii myös työntekijöiden kouluttamisen, koska videoon tallentunutta osaamista ja tietoa voidaan jakaa organisaation sisällä ajasta ja paikasta riippumatta.
—Softabilityilla on pitkä kokemus yhteistyöstä globaalisti toimivien teollisuusyritysten ja lääkealan laitevalmistajien kanssa. Kuluneen vuoden aikana olemme saavuttaneet johtavan aseman Suomen AR / MR -markkinoilla. Asiakkaamme luottavat vahvaan osaamisemme ottaessaan käyttöön uusia teknologioita. Uudessa Remote Support -ratkaisussa yhdistyy laaja kokemuksemme teollisuuden tuotekehityksestä sekä uuden teknologian hyödyntämisestä. Ratkaisusta on hyötyä asiakkaiden nykyiselle liiketoiminnalle, koska sen avulla voidaan parantaa työskentelytapoja, kertoo Softabilityn toimitusjohtaja Janne Repo.
Lisätietoa:
Janne Repo, toimitusjohtaja, Softability Group Oy, janne.repo(a)softability.fi.
Avainsanat:
etätuki lisätty todellisuus remote support studio VIESTI