Sandvik otti XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön!

Nora Nirhamo | 2021/01/21

Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Lue lisää!

Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan.

Etätuen hyödyt

XReach-etätukiratkaisu tarjoaa monia liiketoimintahyötyjä. Asiantuntijoiden matkustus tarpeen vähentyminen, työntekijöiden tehokkuuden lisääminen ja työvirheiden vähentyminen johtavat merkittäviin kustannussäästöihin.

“Jos on paremmat tiedot, työkalut ja käsitys huollettavasta koneesta, saadaan se paljon todennäköisemmin ensimmäisellä yrityksellä korjattua. Teknikko joudutaan lähettämään paikalle vain kerran, sillä hänellä on kaikkien muiden tuki koko ajan saatavilla etänä. On kuin olisi asiantuntija takataskussa aina työmaalle mennessä. Tämä on ekstra hyöty.”, kertoo Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions.

XReachin tietopankki mahdollistaa myös jo ratkaistujen tapausten hyödyntämisen samankaltaisissa tilanteissa ilman yhteyttä asiantuntijaan, nopeamman koulutuksen uusille työntekijöille sekä yrityksen palveluliiketoiminnan kehittämisen analysoimalla kertynyttä dataa.

“Jos palkataan pienempi toimija, saadaan käytännössä vain yhden henkilön tietopohja. Jos palkataan yrityksemme edustaja hoitamaan huoltotehtävää muun yrityksen tukemana, hyödynnetään koko yrityksen tietopohjaa.”, kertoo Jackson ja jatkaa:

“Aiemmin ei ole edes huomioitu mahdollisuutta tallentaa tämä tieto ja rakentaa ylipäänsä tietopankki suoritetuista tilanteista. Omistamalla globaalin ratkaisun, joka tallentaa kaiken tiedon, kokoaa ja sijoittaa sen yhteen paikkaan, johon kaikilla asiantuntijoillamme on pääsy milloin tahansa, pystymme suuntaamaan tapauksia niiden ilmaantuessa ja havainnoimaan missä ovat aukot tietämyksessämme. Jos voimme huollon perusteella ennustaa miten koneet käyttäytyvät tietyllä alueella, voimme tarjota parempaa palvelua ja lisätä niiden käyttöaikaa. Voimme parantaa tehokkuuttamme. Voimme päästä tilanteen edelle.”

Sandvikin tulevaisuuden suunnitelmat XReachille

“Saimme varsinaisen sysäyksen etätuen käyttöön maailmanlaajuisen pandemian aikana, sillä rajoitusten takia emme pystyneet lähettämään huoltoteknikoitamme ja tukihenkilöstöä kentälle. Muutamassa kuukaudessa mahdollisuus lähettää ihmisiä paikkoihin putosi käytännössä nollaan useimmilla myyntialueilla. Joten se oli eräänlainen “sopeudu tai kuole” tilanne, koska tarvitsimme tavan tukea kenttätyöntekijöitämme. Etätuki oli ratkaisu tähän, ja meillä oli kohtuullinen tilanne lisätä siihen resursseja ja kykyä parantaa sitä, jolloin pystyimme vastaamaan tarpeeseen. Olemme hyvässä asemassa pystyäksemme hyödyntämään etätukea pidemmälle.”, kertoo Jackson ja jatkaa:

“Vankan pohjan rakentaminen etätuelle, jota voi käyttää puhelimen tai tabletin kanssa, olisi ihanteellinen ensimmäinen askel. Siitä eteenpäin kyse on ratkaisun skaalauksesta maailmanlaajuisesti. Eri myyntialueilla voidaan siitä sitten viedä ratkaisua vielä eteenpäin ja soveltaa sitä parhaiten toimivalla tavalla. Jos kysyntää tulee AR:lle, lisätylle todellisuudelle, niin yritämme parhaamme mukaan vastata tähän kysyntään. Mutta nimenomaan sopivalla ratkaisulla; ei välttämättä järeimmällä suoraan.

 

Katso video kuullaksesi lisää Sandvikin käyttökokemuksista XReach-etätukiratkaisusta!

Lisätietoja:

Juha Asunmaa, Business Unit Director, Softability Oy, juha.asunmaa(at)softability.fi

Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions, lindsay.jackson(at)sandvik.com

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Ohjelmistokehitystä meiltä teille – ohjelmistotalo suurella sydämellä ja monipuolisella osaamisella

Nora Nirhamo | 2022/06/02

Jo 20 vuoden ajan olemme olleet asiakkaidemme apuna heidän merkityksellisissä tuotekehitysprojekteissaan, tarjoten projekteihin osaavia ja välittäviä ohjelmistokehityksen ammattilaisia. Osaamisemme kattaa koko ohjelmistokehityksen kirjon aina laiteläheisestä ohjelmoinnista pilvipalveluihin asti sekä lähes kaiken muun siltä väliltä. Lue lisää siitä, kuinka voimme olla avuksi myös sinun vaativissa hankkeissa!

Lue postaus

Virtuaalitodellisuudella tehoa uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi

Nora Nirhamo | 2022/05/31

Softability toteutti Lumon Oy:lle virtuaalitodellisuuden (VR) sovelluksen uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi. Sovelluksen avulla perehdyttämisestä saadaan kustannustehokasta ja asennustavoista yhtenäiset. Lue lisää!

Lue postaus

HoloLens 2 -älylasisovellus tukee oppimista ja nopeuttaa uusien työntekijöiden perehtymistä

Nora Nirhamo | 2022/05/11

Softability ja Savonia-ammattikorkeakoulu toteuttivat holograafiset työohjeet Microsoft Dynamics 365 Guidesin avulla HoloLens 2 -älylaseille tukemaan opiskelijoiden siirtymistä harjoitteluun työelämässä sekä jo työssä olevien henkilöiden perehtymistä uusiin tehtäviin. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari: XR-teknologiat perehdytyksen ja koulutuksen tukena

Nora Nirhamo | 2022/05/09

Lataa webinaaritallenne yhdessä Lumon Oy:n kanssa pidetystä webinaarista, jossa kuulet miten XR-teknologioita voi hyödyntää esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdytyksen ja koulutuksen tukena sekä kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksessä!

Lue postaus

Laadunvarmistus – ohjelmistotestaaja on tärkeä lenkki ohjelmistokehityksessä

Nora Nirhamo | 2022/04/07

Softabilityllä tehdään laadukasta ohjelmistokehitystä merkityksellisten toimialojen parissa. Laadukkaan lopputuloksen takana on aina tiimi, johon kuuluvat sekä taitavat koodarit että asiansa osaavat ohjelmistotestaajat. Ohjelmistotestaaja varmistaa viime kädessä, että ohjelmistot toimivat kuten niiden kuuluukin toimia – kaikkien käyttäjien käsissä, koko tuotteen elinkaaren ajan. Laadunvarmistus onkin olennainen osa koko ohjelmistokehityksen prosessia ja viimeinen lukko ennen kuin ohjelmisto annetaan loppukäyttäjän käsiin.

Lue postaus

Softability mukana tukemassa Ukrainan kriisistä kärsiviä

Nora Nirhamo | 2022/03/15

Softability lahjoittaa 2 % viime vuoden voitoista Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon, jolla tuetaan avustustoimintaa Ukrainassa.

Lue postaus

Ohjelmistokehitystä tekevät kertovat, millaista työskentely Softabilityllä on

Nora Nirhamo | 2022/02/21

Softabilitylle kuljetaan eri reittejä, mutta kaikkia tekijöitämme yhdistää sama innostus tehdä haastavaa ja merkityksellistä ohjelmistokehitystä. Tässä tekstissä annamme puheenvuoron kahdelle ohjelmistokehittäjälle, jotka tekevät arvokasta työtä asiakkaidemme eteen. Lue lisää!

Lue postaus

Työpaikkamme on Great Place to Work -sertifioitu

Nora Nirhamo | 2022/02/16

Työntekijöistämme 94% pitää organisaatiotamme todella hyvänä työpaikkana! Tämän johdosta Softability sai tänäkin vuonna Great Place to Work -sertifikaatin. Olemme ylpeitä siitä mitä saavutamme yhdessä – kiitos softabilitylaiset!

Lue postaus

Tule inspiroitumaan X-Realitysta 3.3.2022 Vantaalle!

Nora Nirhamo | 2022/02/09

Kutsumme sinut esittelytilaisuuteemme, jossa pääset kokeilemaan useita X-Reality -toteutuksia sekä XReach-etätukiratkaisua ja hakemaan inspiraatioita oman liiketoimintasi kehittämiseen. Konkreettisen hypistelyn lisäksi Sandvik Mining & Rock Solutions on tilaisuudessa kertomassa miten he käyttävät XReachiä ja hyötyvät etätuesta.

Lue postaus