Sandvik otti XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön!

Nora Nirhamo | 2021/01/21

Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Lue lisää!

Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan.

Etätuen hyödyt

XReach-etätukiratkaisu tarjoaa monia liiketoimintahyötyjä. Asiantuntijoiden matkustus tarpeen vähentyminen, työntekijöiden tehokkuuden lisääminen ja työvirheiden vähentyminen johtavat merkittäviin kustannussäästöihin.

“Jos on paremmat tiedot, työkalut ja käsitys huollettavasta koneesta, saadaan se paljon todennäköisemmin ensimmäisellä yrityksellä korjattua. Teknikko joudutaan lähettämään paikalle vain kerran, sillä hänellä on kaikkien muiden tuki koko ajan saatavilla etänä. On kuin olisi asiantuntija takataskussa aina työmaalle mennessä. Tämä on ekstra hyöty.”, kertoo Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions.

XReachin tietopankki mahdollistaa myös jo ratkaistujen tapausten hyödyntämisen samankaltaisissa tilanteissa ilman yhteyttä asiantuntijaan, nopeamman koulutuksen uusille työntekijöille sekä yrityksen palveluliiketoiminnan kehittämisen analysoimalla kertynyttä dataa.

“Jos palkataan pienempi toimija, saadaan käytännössä vain yhden henkilön tietopohja. Jos palkataan yrityksemme edustaja hoitamaan huoltotehtävää muun yrityksen tukemana, hyödynnetään koko yrityksen tietopohjaa.”, kertoo Jackson ja jatkaa:

“Aiemmin ei ole edes huomioitu mahdollisuutta tallentaa tämä tieto ja rakentaa ylipäänsä tietopankki suoritetuista tilanteista. Omistamalla globaalin ratkaisun, joka tallentaa kaiken tiedon, kokoaa ja sijoittaa sen yhteen paikkaan, johon kaikilla asiantuntijoillamme on pääsy milloin tahansa, pystymme suuntaamaan tapauksia niiden ilmaantuessa ja havainnoimaan missä ovat aukot tietämyksessämme. Jos voimme huollon perusteella ennustaa miten koneet käyttäytyvät tietyllä alueella, voimme tarjota parempaa palvelua ja lisätä niiden käyttöaikaa. Voimme parantaa tehokkuuttamme. Voimme päästä tilanteen edelle.”

Sandvikin tulevaisuuden suunnitelmat XReachille

“Saimme varsinaisen sysäyksen etätuen käyttöön maailmanlaajuisen pandemian aikana, sillä rajoitusten takia emme pystyneet lähettämään huoltoteknikoitamme ja tukihenkilöstöä kentälle. Muutamassa kuukaudessa mahdollisuus lähettää ihmisiä paikkoihin putosi käytännössä nollaan useimmilla myyntialueilla. Joten se oli eräänlainen “sopeudu tai kuole” tilanne, koska tarvitsimme tavan tukea kenttätyöntekijöitämme. Etätuki oli ratkaisu tähän, ja meillä oli kohtuullinen tilanne lisätä siihen resursseja ja kykyä parantaa sitä, jolloin pystyimme vastaamaan tarpeeseen. Olemme hyvässä asemassa pystyäksemme hyödyntämään etätukea pidemmälle.”, kertoo Jackson ja jatkaa:

“Vankan pohjan rakentaminen etätuelle, jota voi käyttää puhelimen tai tabletin kanssa, olisi ihanteellinen ensimmäinen askel. Siitä eteenpäin kyse on ratkaisun skaalauksesta maailmanlaajuisesti. Eri myyntialueilla voidaan siitä sitten viedä ratkaisua vielä eteenpäin ja soveltaa sitä parhaiten toimivalla tavalla. Jos kysyntää tulee AR:lle, lisätylle todellisuudelle, niin yritämme parhaamme mukaan vastata tähän kysyntään. Mutta nimenomaan sopivalla ratkaisulla; ei välttämättä järeimmällä suoraan.

 

Katso video kuullaksesi lisää Sandvikin käyttökokemuksista XReach-etätukiratkaisusta!

Lisätietoja:

Juha Asunmaa, Business Unit Director, Softability Oy, juha.asunmaa(at)softability.fi

Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions, lindsay.jackson(at)sandvik.com

Share

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Softabilityn yhteishenki jyllää haastavasta ajasta huolimatta – ylsimme tänäkin vuonna Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon!

Nora Nirhamo | 2021/04/29

Onnellisina jännitimme tänäkin vuonna listasijoitusta Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Työntekijöille tehdyn Great Place to Work® -tutkimuksen pohjalta Softability sijoittui keskisuurten organisaatioiden sarjassa sijalle 18. Kiitos upeille työntekijöillemme!

Lue postaus

Softability on nyt myös kulta-tason Microsoft-kumppani Application Integration -kompetenssi-alueella

Nora Nirhamo | 2021/04/20

Softability on Microsoft-kumppani jo neljällä eri kompetenssi-alueella. Aiempia kompetensseja on Azure-pilvipalveluiden toteutuksesta, mobiilikehityksestä sekä ohjelmistokehityksestä. Nyt uusimpana saavutuksena saimme “Gold Application Integration” -kompetenssin.

Lue postaus

Webinaari 6.5.2021: Microsoft Mixed Reality (MR) ratkaisut liiketoiminnan tukena!

Nora Nirhamo | 2021/04/16

Tervetuloa webinaariimme torstaina 6.5.2021 klo 10-11 kuulemaan miten Microsoft Mixed Reality (MR) ratkaisut toimivat liiketoiminnan tukena! Luvassa eri MR-ratkaisujen esittelyä sekä case-esimerkkejä!

Lue postaus

Webinaari: Nykyaikaista opetusmenetelmiä virtuaalisilla oppimisympäristöillä!

Nora Nirhamo | 2021/04/15

Lataa webinaaritallenne yhdessä Microsoftin kanssa pidetystä webinaarista, jossa kuulet miten nykyaikaistetaan opetusmenetelmiä virtuaalisten oppimisympäristöjen avulla!

Lue postaus

Webinaari 6.5.2021: Virtuaalinen yhteistyö teollisuudessa, huollossa ja kunnossapidossa – Teollisuuden etätukiratkaisu

Nora Nirhamo | 2021/04/12

Osallistu yhdessä Sharpin kanssa pidettävään webinaariimme torstaina 6.5.2021 klo 15 – 16 kuulemaan teollisuuden etätukiratkaisusta, joka integroituu helposti yrityksen IT-järjestelmiin!

Lue postaus

Tule, näe ja koe! Softability esittelee uuden XR Showroominsa

Nora Nirhamo | 2021/03/31

Olemme Softabilityllä toteuttaneet useita onnistuneita XR-ratkaisuja asiakkaillemme saaden mielenkiintoisia referenssejä. Nyt osa näistä yleisistä käyttötapauksista on kaikkien asiakkaiden nähtävissä ja koettavissa uudessa XR Showroomissamme Vantaalla. Tule, näe ja koe miten XR voisi olla hyödyksi juuri sinun yrityksellesi!

Lue postaus

Webinaari: ALSO & Softability – RealWear HMT-1 älylasit ja XReach-etätukiratkaisu

Nora Nirhamo | 2021/03/26

ALSO ja Softability esittelevät yhdessä XReach-etätukiratkaisun ja RealWear HMT-1 älylasien käyttöä webinaarissaan. Lataa tallenne ja katso mitä ALSO ja Softability voivat yrityksellesi tarjota!

Lue postaus

“Avustettu todellisuus on täällä!” – Sharp valitsi Softabilityn XReachin yritysasiakkaille toimitettavaksi virtuaalityöalustaksi

Nora Nirhamo | 2021/03/12

Sharp valitsi Softabilityn DynaEdge AR100 -älylasiratkaisun etätukiohjelmiston toimittajaksi. DynaEdge AR100 on älylasiratkaisu, jonka osana Softability toimittaa asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitävän XReach-etätukiohjelmiston. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari: Miten myyt virtuaalisesti? Virtuaalisen myynnin tuki ja työkalut.

Nora Nirhamo | 2021/03/04

Lataa webinaaritallenne kuullaksesi miten myyt virtuaalisesti sekä virtuaalisen myynnin tuesta ja työkaluista!

Lue postaus