Sandvik otti XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön!
Nora Nirhamo | 2021/01/21
Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Lue lisää!
Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan.
Etätuen hyödyt
XReach-etätukiratkaisu tarjoaa monia liiketoimintahyötyjä. Asiantuntijoiden matkustus tarpeen vähentyminen, työntekijöiden tehokkuuden lisääminen ja työvirheiden vähentyminen johtavat merkittäviin kustannussäästöihin.
“Jos on paremmat tiedot, työkalut ja käsitys huollettavasta koneesta, saadaan se paljon todennäköisemmin ensimmäisellä yrityksellä korjattua. Teknikko joudutaan lähettämään paikalle vain kerran, sillä hänellä on kaikkien muiden tuki koko ajan saatavilla etänä. On kuin olisi asiantuntija takataskussa aina työmaalle mennessä. Tämä on ekstra hyöty.”, kertoo Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions.
XReachin tietopankki mahdollistaa myös jo ratkaistujen tapausten hyödyntämisen samankaltaisissa tilanteissa ilman yhteyttä asiantuntijaan, nopeamman koulutuksen uusille työntekijöille sekä yrityksen palveluliiketoiminnan kehittämisen analysoimalla kertynyttä dataa.
“Jos palkataan pienempi toimija, saadaan käytännössä vain yhden henkilön tietopohja. Jos palkataan yrityksemme edustaja hoitamaan huoltotehtävää muun yrityksen tukemana, hyödynnetään koko yrityksen tietopohjaa.”, kertoo Jackson ja jatkaa:
“Aiemmin ei ole edes huomioitu mahdollisuutta tallentaa tämä tieto ja rakentaa ylipäänsä tietopankki suoritetuista tilanteista. Omistamalla globaalin ratkaisun, joka tallentaa kaiken tiedon, kokoaa ja sijoittaa sen yhteen paikkaan, johon kaikilla asiantuntijoillamme on pääsy milloin tahansa, pystymme suuntaamaan tapauksia niiden ilmaantuessa ja havainnoimaan missä ovat aukot tietämyksessämme. Jos voimme huollon perusteella ennustaa miten koneet käyttäytyvät tietyllä alueella, voimme tarjota parempaa palvelua ja lisätä niiden käyttöaikaa. Voimme parantaa tehokkuuttamme. Voimme päästä tilanteen edelle.”
Sandvikin tulevaisuuden suunnitelmat XReachille
“Saimme varsinaisen sysäyksen etätuen käyttöön maailmanlaajuisen pandemian aikana, sillä rajoitusten takia emme pystyneet lähettämään huoltoteknikoitamme ja tukihenkilöstöä kentälle. Muutamassa kuukaudessa mahdollisuus lähettää ihmisiä paikkoihin putosi käytännössä nollaan useimmilla myyntialueilla. Joten se oli eräänlainen “sopeudu tai kuole” tilanne, koska tarvitsimme tavan tukea kenttätyöntekijöitämme. Etätuki oli ratkaisu tähän, ja meillä oli kohtuullinen tilanne lisätä siihen resursseja ja kykyä parantaa sitä, jolloin pystyimme vastaamaan tarpeeseen. Olemme hyvässä asemassa pystyäksemme hyödyntämään etätukea pidemmälle.”, kertoo Jackson ja jatkaa:
“Vankan pohjan rakentaminen etätuelle, jota voi käyttää puhelimen tai tabletin kanssa, olisi ihanteellinen ensimmäinen askel. Siitä eteenpäin kyse on ratkaisun skaalauksesta maailmanlaajuisesti. Eri myyntialueilla voidaan siitä sitten viedä ratkaisua vielä eteenpäin ja soveltaa sitä parhaiten toimivalla tavalla. Jos kysyntää tulee AR:lle, lisätylle todellisuudelle, niin yritämme parhaamme mukaan vastata tähän kysyntään. Mutta nimenomaan sopivalla ratkaisulla; ei välttämättä järeimmällä suoraan.
Katso video kuullaksesi lisää Sandvikin käyttökokemuksista XReach-etätukiratkaisusta!
Lisätietoja:
Mikko Luukkonen, Solution Sales, Softability Oy, mikko.luukkonen(at)softability.fi
Lindsay Jackson, Service Operations Inspections Specialist, Sandvik Mining & Rock Solutions, lindsay.jackson(at)sandvik.com
Dnyaneshwar on uransa aikana työskennellyt useissa eri projekteissa, joissa hän on päässyt oppimaan taitavilta tiimikavereiltaan, kehittänyt esiintymistaitoaan ja tutustunut testiautomaatioon.
Tutustu Dnyaneshwarin uratarinaan ja siihen, millaisissa projekteissa hän on ollut mukana.
Mitä Marko pitää konsulttina työskentelystä ja millaisia projekteja hänen työpöydällään on vuosien saatossa ollut? Tutustu tällä hetkellä sädehoitoon suunnitellun ohjelmiston parissa työskentelevän pitkän linjan kehittäjämme uratarinaan.
Tutustu monitaiturikehittäjäämme Villeen, millaisista projekteista hänen työura koostuu sekä minkälaiset teknologiat ja ohjelmointikielet hänellä on hallussaan!
Miten ohjelmistokehitykseen liittyvät tuotekehityksen osaajatarpeet ovat muuttuneet yrityksissä viimeisten vuosien aikana? Entä mihin teknologioihin ja millaiseen osaamiseen tullaan keskittymään lähitulevaisuudessa? Nämä ja monta muuta mielenkiintoista löydöstä “Tuotekehityksen osaajatarpeet lähitulevaisuudessa” -trendikatsauksessa.
ABB:llä ja Softabilityllä on takanaan pian kahdenkymmenen vuoden yhteistyö. Softabilityn konsultit ovat työskennelleet ABB:n tuotekehitysprojekteissa monissa eri rooleissa. Lue lisää!
Miten ohjelmistokehitykseen liittyvät tuotekehityksen osaajatarpeet ovat muuttuneet yrityksissä viimeisten vuosien aikana? Entä mihin teknologioihin ja millaiseen osaamiseen tullaan keskittymään lähitulevaisuudessa? Kerromme nämä ja monta muuta mielenkiintoista löydöstä “Tuotekehityksen osaajatarpeet lähitulevaisuudessa” -trendikatsauksen julkistuswebinaarissa. Lataa tallenne!