Softability ylpeänä esittelee Studio-tiiminsä!

Softability Studio Team Hanna-Kaisa Jauhola | 2017/04/21

Softability on yksi johtavista lisätyn todellisuuden ratkaisujen toimittajista Suomessa. Voimme nyt ylpeänä eistellä Softability Studio tiimimme huippuammattilaiset, jotka osaavat ottaa kaiken irti lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, AR), yhdistetyn todellisuuden (Mixed Reality, MR) ja virtuaalitodellisuuden (Virtual Reality, VR) teknologioista ja laitteista.

Softability Studio tiimi kasvaa!

Yrityksille suunnattujen lisätyn todellisuuden ratkaisujemme menestyksen siivittämänä kysyntä on kasvanut viime vuoden aikana, ja meillä on ollut mahdollisuus palkata lisää ammattilaisia Softability Studio tiimiimme. Viime vuoden huhtikuun jälkeen olemme rekrytoineet 5 parasta ohjelmistokehittäjää Studioon ja nyt meillä on kunnia esitellä tiimimme, johon kuuluvat Anssi, Lucas, Stanislav, Erno ja Mikael. Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisempänä erityismaininta kuuluu energiselle ja visionäärille myyntipäälliköllemmeMikko Luukkoselle, joka vastaa Softabilityn ohjelmistokehityksen ja testauksen myynnistä. Mikko on se henkilö, joka onnistuneesti esitteli Microsoftin yhdistetyn todellisuuden konseptin Softabilitylle ja asiakkaille sillä seurauksella, että lanseerasimme AR/MR/VR-kehityksen Softabilityllä keväällä 2016. Ja siitä se menestystarina sitten alkoi.

Huhtikuussa 2016 osaava, nuori ohjelmistokehittäjä  Anssi Seppä aloitti työt Softabilityllä. Hänen vastuullaan oli kehittää MR-sovelluksia pääasiassa Unitylla ja Microsoftin HoloLens-emulaattorilla. Pian ensimmäiset HoloLens-laitteet olivat testissä Softabilityn Vantaan toimistolla, ja Softability oli ensimmäinen yritys Suomessa, joka alkoi kehittää yhdistetyn todellisuuden sovelluksia Microsoft HoloLens -alustalla. Pian testissä oli myös muita AR/VR-teknologioita ja useita erilaisia älylaseja.

Anssi aloitti uransa Softabilitylla harjoittelijana. Hänestä oli palkitsevaa ja haastavaa työskennellä uusimpien AR/MR-teknologioiden parissa, joten pian työ muuttui vakituiseksi. Lisätyn todellisuuden sovelluskehitys tapahtuu pääasiassa Unity3D:llä ja monilla älylaseilla kuten HoloLensillä ja Vuzixilla, mutta välillä Anssi tekee myös Java, Android ja .NET-kehitystä. Anssi intohimona ohjelmointi ja hänen harrastuksiaan ovat mm. 3D-grafiikan ohjelmointi, C ++, OpenGL, Direct3D.

Kesäkuussa 2016 Lucas Cosson, osaava lisätyn todellisuuden, C#-, ja .NET-ohjelmoinnin sekä Unityn ammattilainen, palkattiin Softabilitylle. Muutaman kuukauden kuluttua Lucas ylennettiin Softability Studio -tiimin vetäjäksi. Lucas on visionäärinen Lead Software Developer, joka on työskennellyt Unity- ja pelikehityksen ja lisätyn todellisuuden teknologioiden parissa. Hän on opiskellut informaatioteknologian kandidaatin tutkinnon Matropolia Ammattikorkeakoulussa, jossa hän on toiminut myös luennoitsijana pelien ohjelmoinnista. Hänen visionsa on, että Softability Studio -tiimi voisi toimia asiakkaan tuotekehitysosastona ja luotettuna kumppanina lisätyn todellisuuden sovelluskehityksessä pitkällä aikavälillä.

Stanislav Stoyanov on kokenut Senior Software Developer,  joka on työskennellyt Softabilityllä marraskuusta 2016 alkaen. Stasholla on pitkä tausta ohjelmistosuunnittelussa ja -kehityksessä, ja hän on luonut ohjelmistoja useille eri yrityksille eri toimialoilla. Hän aloitti ohjelmointityöt jo opiskellessaan yliopistossa melkein 20 vuotta sitten. Stasho työskentelee ohjelmistokehittäjänä vaativissa tuotekehitysprojekteissa ja viime aikoina hän on tehnyt mm. Windows-pohjaisen järjestelmän suurelle teollisuusyritykselle. Stasho on loistava lisä Softability Studio -tiimiin backend- ja pilvipalvelukokemuksellaan. Lisäksi hän osaa tehdä Android- ja Unity-kehitystä. Vapaa-aikanaan hän on suunnitellut sovelluksen Gear VR -virtuaalilaseille.

Tänä vuonna Softability Studio -tiimi on kasvanut jälleen kahdella huippuasiantuntijalla. Toinen heistä on Senior Software Engineer  Erno Soinila, joka työskentelee Unity3D:llä ja kehittää lisätyn todellisuuden sovelluksia HoloLensille ja älylaseille. Ernolla on pitkä historia Aalto yliopistosta, josta hän on väitellyt insinööritieteiden tohtoriksi. Lisäksi hänellä on vieläkin pidempi tausta pelikehityksessä. Erno on koodannut ensimmäiset pelinsä jo 8-vuotiaana, joten pelien tekeminen on hänen ykkösharrastuksensa. Erno on esimerkiksi tehnyt pelin nimeltään ”HummmCarr”. Erno pitää haasteista ja luovasta out-of-box-ajattelusta. Hän tekee lisätyn todellisuuden ”mitä jos -ideoista” toimivia demoja. Mitä nopeammin ideoista tehdään totta, sitä hauskempaa se Ernon mielestä on.

Mikael Bowellan, Lead Artist, aloitti äskettäin Softability Studio -tiimissä johtavana suunnittelijana, jossa hänen vastuullaan on AR-ratkaisujen ja mobiilialustojen visuaalinen suunnittelu ja 3D-mallinnus. Mikaelilla on yli 18 vuoden ammatillinen kokemus 2D/3D-suunnittelusta. Hänen osaamisalueitaan ovat visuaalinen kehitys, tyylien ja grafiikan tuotanto, 2D/3D-grafiikan suunnittelu sekä pelisuunnittelu. Mikael on koulutukseltaan rakennusarkkitehti, mutta talojen suunnittelun sijaan 3D vei hänet mukanaan ja hän päätti lähteä pelialalle. Mikael oli esimerkiksi Lead Artist ”Shattered Horizon” -nimisessä PC-pelissä.
– Softability Studion johtavana suunnittelijana pääsen eturintamassa tutustumaan uusiin teknologioihin ja olen innokas näkemään, mitä voimme saada aikaan tulevina vuosina!, sanoo Mikael ja kertoo, että VR/AR-kehitys on ollut hänen seuraava ammatillinen tavoitteensa, koska uusimmat AR-teknologiat mahdollistavat innovaatioita.

Meillä on ilo toivottaa tervetulleeksi uusimmat tiimin jäsenet – Tervetuloa Erno ja Mikael!

Ja lopuksi vielä yksi hyvä uutinen: etsimme kaiken aikaa ohjelmoinnin huippuosaajia Softabilitylle ja Studio-tiimiimme. Tutustu sivuillamme oleviin avoimiin työpaikkoihin. Mikäli haluaisit olla osa Studio-huipputiimiä Vantaalla, etsimme parhaillaan Unity-kehittäjää. Ota yhteyttä, jos sinulla on paloa päästä tekemään lisätyn todellisuuden sovelluksia aitiopaikalla. Avoin paikka täytetään heti sopivan ehdokkaan löydyttyä.

Lisätietoa Softability Studiosta

Softability Studio on kokenut ja luova tiimi, jonka vastuulla on toteuttaa yritysasiakkaidemme tarpeita vastaavia lisätyn todellisuuden sovelluksia eri teknologioilla. Softability Studio kehittää lisätyn ja yhdistetyn todellisuuden sekä virtuaalitodellisuuden sovelluksia useilla alustoilla (UWP, Android, iOS) ja erilaisille laitteille, kuten Microsoft Hololensille, Vuzix, ODG ja Epson-älylaseille sekä virtuaalilaseille, joita ovat mm. Oculus Rift ja Gear VR. Softability Studion sovellukset ovat yhdistelmä tiimin huippuosaamista, asiakkaiden vaatimuksia ja teknologian tarjoamia mahdollisuuksia. Autamme asiakkaitamme tekemään ideoista totta. Ota yhteyttä: studio@softability.fi

Lue lisää Softability Studion palveluista tai lisätyn todellisuuden ratkaisuistamme.

www.softabilty.fi 

Share

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Softability lahjoittaa 2% tuotosta hyväntekeväisyyteen

Nora Nirhamo | 2019/12/03

Softabilityn mission mukaisesti haluamme olla mukana kehittämässä parempaa maailmaa teknologian ja välittämisen avulla. Tuemme vuosittain valittuja hyväntekeväisyysjärjestöjä jakamalla 2% tuotostamme lahjoituksena. Lisäksi tuemme Hope ry:n toimintaa vähävaraisten lapsiperheiden auttamisessa.

Lue postaus

VIESTI on uudelta nimeltään XReach!

Nora Nirhamo | 2019/11/22

VIESTI etätukiratkaisu on tästä lähtien XReach!

Lue postaus

Softability on mukana Pyylahti Oy:n Scantronic-räjäytysjärjestelmän tuotekehityksessä

Nora Nirhamo | 2019/11/15

Softability toteutti Pyylahti Oy:n Scantronic-räjäytysjärjestelmästä älylaseilla toimivan konseptin, joka mahdollistaa kädet vapaana työskentelyn. Softability on jatkossakin mukana Pyylahden patentoiman räjäytysjärjestelmän tuotekehityksessä.

Lue postaus

Mietteitä AWE Europe 2019 messuilta, osa 1

Nora Nirhamo | 2019/11/01

Softabilityn Mikko Luukkonen osallistui Munchenissä pidettyyn AWE Europe 2019 konferenssiin tarkastelemaan mihin suuntaan X-Reality teknologiat ovat menossa. Konferenssissa pidetyt esitykset osoittivat taas sen, että teknologiat ovat edenneet hyvää vauhtia ja käyttötapaukset ovat monipuolistuneet. Tähän artikkeliin olemme koonneet joukon XR-käyttötapauksien ja -teknologioiden kärkiä.

Lue postaus

Softability esitteli yhdessä Perho Liiketalousopiston kanssa virtuaalista oppimisympäristöä Euroopan Ammattitaitoviikolla

Nora Nirhamo | 2019/10/31

Softability ja Perho Liiketalousopisto esittelivät yhdessä virtuaalista oppimisympäristöä Helsingin Finlandia-talolla Euroopan Ammattitaitoviikolla. Tapahtumassa opetusalan toimijat eri puolilta Eurooppaa tutustuivat siihen miten Suomessa hyödynnetään teknologiaa opetuksessa.

Lue postaus

Softability mukana Teknologia19-messuilla!

Nora Nirhamo | 2019/10/28

Softability on mukana Teknologia19-messuilla 5.-7.11.2019 Helsingin Messukeskuksessa. Tule kuuntelemaan esityksemme ja piipahtamaan ständillämme (7b145) Robotics-osastolla hallissa 7. Tervetuloa!

Lue postaus

Team Robotics -aamiaisseminaari 12.9. Softabilityllä

Nora Nirhamo | 2019/09/02

Softability isännöi seuraavan Team Robotics -aamiaisseminaarin to 12.9.2019 Martintalossa, Vantaalla. Tule kuulemaan XReach-etätukiratkaisusta, lisätyn todellisuuden tarjoamista mahdollisuuksista sekä verkostoitumaan aamiaisen parissa. Lämpimästi tervetuloa!

Lue postaus

Juha Asunmaa on XR Studion uusi liiketoimintayksikön johtaja

Nora Nirhamo | 2019/07/04

Softability laajensi toimintaansa vuonna 2016 X-Reality teknologioihin, ja muutaman vuoden aikana asiakkaille toteutettavat XR-projektit sekä kehittämämme XReach etätukiratkaisun herättämä kiinnostus on pitänyt XR Studion kiireisenä. Toiminnan kasvaessa XR Studiolle päätettiin hankkia uusi liiketoimintayksikön johtaja. Tervetuloa mukaan tiimiin Juha Asunmaa!

Lue postaus

Perho Liiketalousopistolle toteutettua HoloLens-sovellusta kehitettiin entisestään kohti jokapäiväistä opetuskäyttöä

Nora Nirhamo | 2019/06/18

Softability toteutti alkuvuodesta Perho Liiketalousopistolle HoloLens-sovelluksella virtuaalisen oppimisympäristön, joka opastaa ja ohjeistaa työprosessien vaiheiden tekemisessä. Jatkokehityksenä sovellukseen rakennettiin hallinnointityökalu, jolla Perho pystyy itse muokkaamaan ja lisäämään sovellukseen sisältöä.

Lue postaus