Softability Studio Team

Softability ylpeänä esittelee Studio-tiiminsä!

Hanna-Kaisa Jauhola | 2017/04/21

Softability on yksi johtavista lisätyn todellisuuden ratkaisujen toimittajista Suomessa. Voimme nyt ylpeänä eistellä Softability Studio tiimimme huippuammattilaiset, jotka osaavat ottaa kaiken irti lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, AR), yhdistetyn todellisuuden (Mixed Reality, MR) ja virtuaalitodellisuuden (Virtual Reality, VR) teknologioista ja laitteista.

Softability Studio tiimi kasvaa!

Yrityksille suunnattujen lisätyn todellisuuden ratkaisujemme menestyksen siivittämänä kysyntä on kasvanut viime vuoden aikana, ja meillä on ollut mahdollisuus palkata lisää ammattilaisia Softability Studio tiimiimme. Viime vuoden huhtikuun jälkeen olemme rekrytoineet 5 parasta ohjelmistokehittäjää Studioon ja nyt meillä on kunnia esitellä tiimimme, johon kuuluvat Anssi, Lucas, Stanislav, Erno ja Mikael. Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisempänä erityismaininta kuuluu energiselle ja visionäärille myyntipäälliköllemmeMikko Luukkoselle, joka vastaa Softabilityn ohjelmistokehityksen ja testauksen myynnistä. Mikko on se henkilö, joka onnistuneesti esitteli Microsoftin yhdistetyn todellisuuden konseptin Softabilitylle ja asiakkaille sillä seurauksella, että lanseerasimme AR/MR/VR-kehityksen Softabilityllä keväällä 2016. Ja siitä se menestystarina sitten alkoi.

Huhtikuussa 2016 osaava, nuori ohjelmistokehittäjä  Anssi Seppä aloitti työt Softabilityllä. Hänen vastuullaan oli kehittää MR-sovelluksia pääasiassa Unitylla ja Microsoftin HoloLens-emulaattorilla. Pian ensimmäiset HoloLens-laitteet olivat testissä Softabilityn Vantaan toimistolla, ja Softability oli ensimmäinen yritys Suomessa, joka alkoi kehittää yhdistetyn todellisuuden sovelluksia Microsoft HoloLens -alustalla. Pian testissä oli myös muita AR/VR-teknologioita ja useita erilaisia älylaseja.

Anssi aloitti uransa Softabilitylla harjoittelijana. Hänestä oli palkitsevaa ja haastavaa työskennellä uusimpien AR/MR-teknologioiden parissa, joten pian työ muuttui vakituiseksi. Lisätyn todellisuuden sovelluskehitys tapahtuu pääasiassa Unity3D:llä ja monilla älylaseilla kuten HoloLensillä ja Vuzixilla, mutta välillä Anssi tekee myös Java, Android ja .NET-kehitystä. Anssi intohimona ohjelmointi ja hänen harrastuksiaan ovat mm. 3D-grafiikan ohjelmointi, C ++, OpenGL, Direct3D.

Kesäkuussa 2016 Lucas Cosson, osaava lisätyn todellisuuden, C#-, ja .NET-ohjelmoinnin sekä Unityn ammattilainen, palkattiin Softabilitylle. Muutaman kuukauden kuluttua Lucas ylennettiin Softability Studio -tiimin vetäjäksi. Lucas on visionäärinen Lead Software Developer, joka on työskennellyt Unity- ja pelikehityksen ja lisätyn todellisuuden teknologioiden parissa. Hän on opiskellut informaatioteknologian kandidaatin tutkinnon Matropolia Ammattikorkeakoulussa, jossa hän on toiminut myös luennoitsijana pelien ohjelmoinnista. Hänen visionsa on, että Softability Studio -tiimi voisi toimia asiakkaan tuotekehitysosastona ja luotettuna kumppanina lisätyn todellisuuden sovelluskehityksessä pitkällä aikavälillä.

Stanislav Stoyanov on kokenut Senior Software Developer,  joka on työskennellyt Softabilityllä marraskuusta 2016 alkaen. Stasholla on pitkä tausta ohjelmistosuunnittelussa ja -kehityksessä, ja hän on luonut ohjelmistoja useille eri yrityksille eri toimialoilla. Hän aloitti ohjelmointityöt jo opiskellessaan yliopistossa melkein 20 vuotta sitten. Stasho työskentelee ohjelmistokehittäjänä vaativissa tuotekehitysprojekteissa ja viime aikoina hän on tehnyt mm. Windows-pohjaisen järjestelmän suurelle teollisuusyritykselle. Stasho on loistava lisä Softability Studio -tiimiin backend- ja pilvipalvelukokemuksellaan. Lisäksi hän osaa tehdä Android- ja Unity-kehitystä. Vapaa-aikanaan hän on suunnitellut sovelluksen Gear VR -virtuaalilaseille.

Tänä vuonna Softability Studio -tiimi on kasvanut jälleen kahdella huippuasiantuntijalla. Toinen heistä on Senior Software Engineer  Erno Soinila, joka työskentelee Unity3D:llä ja kehittää lisätyn todellisuuden sovelluksia HoloLensille ja älylaseille. Ernolla on pitkä historia Aalto yliopistosta, josta hän on väitellyt insinööritieteiden tohtoriksi. Lisäksi hänellä on vieläkin pidempi tausta pelikehityksessä. Erno on koodannut ensimmäiset pelinsä jo 8-vuotiaana, joten pelien tekeminen on hänen ykkösharrastuksensa. Erno on esimerkiksi tehnyt pelin nimeltään ”HummmCarr”. Erno pitää haasteista ja luovasta out-of-box-ajattelusta. Hän tekee lisätyn todellisuuden ”mitä jos -ideoista” toimivia demoja. Mitä nopeammin ideoista tehdään totta, sitä hauskempaa se Ernon mielestä on.

Mikael Bowellan, Lead Artist, aloitti äskettäin Softability Studio -tiimissä johtavana suunnittelijana, jossa hänen vastuullaan on AR-ratkaisujen ja mobiilialustojen visuaalinen suunnittelu ja 3D-mallinnus. Mikaelilla on yli 18 vuoden ammatillinen kokemus 2D/3D-suunnittelusta. Hänen osaamisalueitaan ovat visuaalinen kehitys, tyylien ja grafiikan tuotanto, 2D/3D-grafiikan suunnittelu sekä pelisuunnittelu. Mikael on koulutukseltaan rakennusarkkitehti, mutta talojen suunnittelun sijaan 3D vei hänet mukanaan ja hän päätti lähteä pelialalle. Mikael oli esimerkiksi Lead Artist ”Shattered Horizon” -nimisessä PC-pelissä.
– Softability Studion johtavana suunnittelijana pääsen eturintamassa tutustumaan uusiin teknologioihin ja olen innokas näkemään, mitä voimme saada aikaan tulevina vuosina!, sanoo Mikael ja kertoo, että VR/AR-kehitys on ollut hänen seuraava ammatillinen tavoitteensa, koska uusimmat AR-teknologiat mahdollistavat innovaatioita.

Meillä on ilo toivottaa tervetulleeksi uusimmat tiimin jäsenet – Tervetuloa Erno ja Mikael!

Ja lopuksi vielä yksi hyvä uutinen: etsimme kaiken aikaa ohjelmoinnin huippuosaajia Softabilitylle ja Studio-tiimiimme. Tutustu sivuillamme oleviin avoimiin työpaikkoihin. Mikäli haluaisit olla osa Studio-huipputiimiä Vantaalla, etsimme parhaillaan Unity-kehittäjää. Ota yhteyttä, jos sinulla on paloa päästä tekemään lisätyn todellisuuden sovelluksia aitiopaikalla. Avoin paikka täytetään heti sopivan ehdokkaan löydyttyä.

Lisätietoa Softability Studiosta

Softability Studio on kokenut ja luova tiimi, jonka vastuulla on toteuttaa yritysasiakkaidemme tarpeita vastaavia lisätyn todellisuuden sovelluksia eri teknologioilla. Softability Studio kehittää lisätyn ja yhdistetyn todellisuuden sekä virtuaalitodellisuuden sovelluksia useilla alustoilla (UWP, Android, iOS) ja erilaisille laitteille, kuten Microsoft Hololensille, Vuzix, ODG ja Epson-älylaseille sekä virtuaalilaseille, joita ovat mm. Oculus Rift ja Gear VR. Softability Studion sovellukset ovat yhdistelmä tiimin huippuosaamista, asiakkaiden vaatimuksia ja teknologian tarjoamia mahdollisuuksia. Autamme asiakkaitamme tekemään ideoista totta. Ota yhteyttä: studio@softability.fi

Lue lisää Softability Studion palveluista tai lisätyn todellisuuden ratkaisuistamme.

www.softabilty.fi 

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Koe virtuaalinen laboratorio verkkoselaimella!

Nora Nirhamo | 2022/12/01

Softability toteutti Bakerille virtuaalisen laboratorion, jossa kävijät pääsevät kokemaan innovatiivisia työkaluja luonnollisen soluviljelyn työnkulkuun liittyen. Virtuaaliseen laboratorioon pääsee tutustumaan helposti verkkoselaimella. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari 13.12.2022: Miten hyödynnät XR-teknologioita liiketoiminnassasi?

Nora Nirhamo | 2022/11/16

Osallistu maksuttomaan webinaariimme ti 13.12.2022 klo 10 kuulemaan miten voit hyödyntää XR-teknologioita omassa liiketoiminnassasi!

Lue postaus

Gradia Jämsä kokeilee lisättyä todellisuutta opetuksen tukena sähköalan asennusharjoituksissa

Nora Nirhamo | 2022/11/01

Softability toteutti yhteistyössä Gradia Jämsän kanssa lisätyn todellisuuden (AR) sovelluksen sähköalan asennusharjoitusten tueksi. AR-sovelluksella pyritään havainnollistamaan harjoitusympäristöä kalusteineen opiskelijoille sekä helpottamaan opettajien työn suunnittelun ja asennusten tarkistamista. Lue lisää!

Lue postaus

Teollisuuden laitevalmistajalle kokenut kehittäjä kolmessa viikossa – lue case-kuvaus

Nora Nirhamo | 2022/07/04

Meille asiakkaiden tuotekehitystarpeiden ymmärtäminen ja sopivan osaajan löytäminen on kaiken lähtökohta. Avaamme tässä artikkelissa asiakastapauksen kautta miten tämä prosessi eteni suuren, teollisuuden laitevalmistaja-asiakkaamme kanssa. Lue lisää!

Lue postaus

Ohjelmistokehitystä meiltä teille – ohjelmistotalo suurella sydämellä ja monipuolisella osaamisella

Nora Nirhamo | 2022/06/02

Jo 20 vuoden ajan olemme olleet asiakkaidemme apuna heidän merkityksellisissä tuotekehitysprojekteissaan, tarjoten projekteihin osaavia ja välittäviä ohjelmistokehityksen ammattilaisia. Osaamisemme kattaa koko ohjelmistokehityksen kirjon aina laiteläheisestä ohjelmoinnista pilvipalveluihin asti sekä lähes kaiken muun siltä väliltä. Lue lisää siitä, kuinka voimme olla avuksi myös sinun vaativissa hankkeissa!

Lue postaus

Virtuaalitodellisuudella tehoa uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi

Nora Nirhamo | 2022/05/31

Softability toteutti Lumon Oy:lle virtuaalitodellisuuden (VR) sovelluksen uusien työntekijöiden perehdyttämiseen ja kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksen tueksi. Sovelluksen avulla perehdyttämisestä saadaan kustannustehokasta ja asennustavoista yhtenäiset. Lue lisää!

Lue postaus

HoloLens 2 -älylasisovellus tukee oppimista ja nopeuttaa uusien työntekijöiden perehtymistä

Nora Nirhamo | 2022/05/11

Softability ja Savonia-ammattikorkeakoulu toteuttivat holograafiset työohjeet Microsoft Dynamics 365 Guidesin avulla HoloLens 2 -älylaseille tukemaan opiskelijoiden siirtymistä harjoitteluun työelämässä sekä jo työssä olevien henkilöiden perehtymistä uusiin tehtäviin. Lue lisää!

Lue postaus

Webinaari: XR-teknologiat perehdytyksen ja koulutuksen tukena

Nora Nirhamo | 2022/05/09

Lataa webinaaritallenne yhdessä Lumon Oy:n kanssa pidetystä webinaarista, jossa kuulet miten XR-teknologioita voi hyödyntää esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdytyksen ja koulutuksen tukena sekä kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksessä!

Lue postaus

Laadunvarmistus – ohjelmistotestaaja on tärkeä lenkki ohjelmistokehityksessä

Nora Nirhamo | 2022/04/07

Softabilityllä tehdään laadukasta ohjelmistokehitystä merkityksellisten toimialojen parissa. Laadukkaan lopputuloksen takana on aina tiimi, johon kuuluvat sekä taitavat koodarit että asiansa osaavat ohjelmistotestaajat. Ohjelmistotestaaja varmistaa viime kädessä, että ohjelmistot toimivat kuten niiden kuuluukin toimia – kaikkien käyttäjien käsissä, koko tuotteen elinkaaren ajan. Laadunvarmistus onkin olennainen osa koko ohjelmistokehityksen prosessia ja viimeinen lukko ennen kuin ohjelmisto annetaan loppukäyttäjän käsiin.

Lue postaus