VIESTI-etätukiratkaisu apuna korjaus- ja huoltotöissä
Hanna-Kaisa Jauhola | 2018/03/27
VIESTI-etätukiratkaisun avulla yrityksen asiantuntijat voivat neuvoa kentällä olevia teknikkoja live-videon välityksellä. Teknikko näyttää ongelman asiantuntijalle VIESTI-mobiilisovelluksella, ja yhdessä he pystyvät VIESTI-tukiportaalin ja videon välityksellä ratkomaan ongelmat nopeammin ja fiksummin.
VIESTIn avulla asiantuntija-apua vianmääritykseen
VIESTI-etätukiratkaisun avulla yrityksen tai laitevalmistajan asiantuntijat voivat neuvoa kentällä olevia teknikkoja live-videon välityksellä. VIESTI auttaa vianmäärityksessä ja ongelmanratkaisussa yhdistäen kenttätyöntekijät ja asiantuntijat reaaliaikaisesti videon, äänen ja chatin avulla paikasta riippumatta.
– Mikäli teknikko ei syystä tai toisesta pysty määrittämään vikaa tai ratkaisemaan ongelmaa yksin, hän voi lähettää VIESTIn kautta tukipyynnön ja saada saman tien apua asiantuntijalta, sanoo Softabilityn myyntipäällikkö Mikko Luukkonen.
Ratko ongelmat live-videon välityksellä yhdessä asiantuntijan kanssa
Työntekijä pystyy VIESTI-mobiilisovelluksen avulla näyttämään ongelman mobiililaitteelta live-videon avulla etänä olevalle asiantuntijalle. Asiantuntija näkee videon välityksellä tarkan tilanteen, ja yhdessä he pystyvät VIESTI-tukiportaalin ja videon välityksellä ratkomaan ongelmat nopeammin ja fiksummin. Lisäksi asiantuntija voi ottaa live-videosta kuvakaappauksia ja tehdä niiden päälle merkintöjä ja ohjeita annotaatio-/merkintätyökalulla. Asiantuntijan tuki ja selkeät visuaaliset ohjeet nopeuttavat ongelman ratkaisua ja vähentävät virheitä.
VIESTI-etätukiratkaisu sisältää tukipyyntöjen hallintaan tarkoitetun ExpertHUBin eli älykkään portaalin asiantuntijoille. Sovellus ohjaa tukipyynnöt oikealle asiantuntijalle mahdollistaen reaaliaikaisen videoetäneuvonnan ja vaihe vaiheelta ohjeistuksen. Lisäksi se tallentaa tukipyyntöihin liittyvät tiedot (kuvauksen, ohjekuvat, tiedostot, linkit jne.) työlokiin mahdollista myöhempää käyttöä varten.
VIESTI tehostaa kenttätyötä
Työntekijät ja asiantuntijat voivat työskennellä tehokkaammin VIESTIn avulla. Aikaa ja rahaa säästyy, kun asiantuntija voi auttaa työntekijää etänä matkustamatta itse paikan päälle. VIESTIn käyttö parantaa työntekijöiden tuottavuutta: ongelmat saadaan ratkaistua nopeammin ja asiantuntijan apu vähentää virheitä ja jopa seisokkeja.
VIESTI on suunniteltu teollisuus- ja palveluyrityksille, joiden työntekijät työskentelevät kentällä tai eri toimipaikoissa ja hyötyvät asiantuntijoiden tuesta erilaisissa työtehtävissä esim. huoltotehtävissä, asennuksessa, korjaustyössä, valmistuksessa, koulutuksessa ja tarkastuksissa. VIESTIä voidaan käyttää mobiililaitteella tai älylaseilla missä tahansa paikassa, jossa on Wi-Fi, internet- tai satelliittiyhteys.
– VIESTI on skaalautuva ja joustava ratkaisu, joka sopii niin pienten kuin suurtenkin yritysten tarpeisiin ja se voidaan integroida yrityksen muihin järjestelmiin. VIESTI voidaan myös räätälöidä asiakaskohtaisesti ja siihen voidaan lisätä lisätyn todellisuuden AR-ominaisuuksia, sanoo Luukkonen.
Softability Group Oy, Mikko Luukkonen, +358 50 554 3652, mikko.luukkonen(a)softability.fi
Softability Group Oy, Tapio Pukkala, +358 40 718 0514, tapio.pukkala(a)softability.fi
Softability ja Savonia-ammattikorkeakoulu toteuttivat holograafiset työohjeet Microsoft Dynamics 365 Guidesin avulla HoloLens 2 -älylaseille tukemaan opiskelijoiden siirtymistä harjoitteluun työelämässä sekä jo työssä olevien henkilöiden perehtymistä uusiin tehtäviin. Lue lisää!
Osallistu yhdessä Lumon Oy:n kanssa pidettävään webinaariin, jossa kuulet miten XR-teknologioita voi hyödyntää esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdytyksen ja koulutuksen tukena sekä kokeneiden työntekijöiden tietojen päivityksessä!
Softabilityllä tehdään laadukasta ohjelmistokehitystä merkityksellisten toimialojen parissa. Laadukkaan lopputuloksen takana on aina tiimi, johon kuuluvat sekä taitavat koodarit että asiansa osaavat ohjelmistotestaajat. Ohjelmistotestaaja varmistaa viime kädessä, että ohjelmistot toimivat kuten niiden kuuluukin toimia – kaikkien käyttäjien käsissä, koko tuotteen elinkaaren ajan. Laadunvarmistus onkin olennainen osa koko ohjelmistokehityksen prosessia ja viimeinen lukko ennen kuin ohjelmisto annetaan loppukäyttäjän käsiin.
Softabilitylle kuljetaan eri reittejä, mutta kaikkia tekijöitämme yhdistää sama innostus tehdä haastavaa ja merkityksellistä ohjelmistokehitystä. Tässä tekstissä annamme puheenvuoron kahdelle ohjelmistokehittäjälle, jotka tekevät arvokasta työtä asiakkaidemme eteen. Lue lisää!
Työntekijöistämme 94% pitää organisaatiotamme todella hyvänä työpaikkana! Tämän johdosta Softability sai tänäkin vuonna Great Place to Work -sertifikaatin. Olemme ylpeitä siitä mitä saavutamme yhdessä – kiitos softabilitylaiset!
Kutsumme sinut esittelytilaisuuteemme, jossa pääset kokeilemaan useita X-Reality -toteutuksia sekä XReach-etätukiratkaisua ja hakemaan inspiraatioita oman liiketoimintasi kehittämiseen. Konkreettisen hypistelyn lisäksi Sandvik Mining & Rock Solutions on tilaisuudessa kertomassa miten he käyttävät XReachiä ja hyötyvät etätuesta.
XReachin tarina alkoi vuonna 2017 alun perin asiakkaan toiveesta. Sittemmin olemme kehittäneet etätukiratkaisua entisestään tehokkaan tiimin voimin. Tänä päivänä ratkaisu toimii muun muassa modernien älylasien kanssa. Lue koko tarina!
Softability toteutti CTN Groupille mobiililaitteilla toimivan lisätyn todellisuuden ja Oculus Quest 2 VR-laseilla toimivan virtuaalitodellisuuden sovelluksen. Sovellukset toteutettiin helpottamaan uuden CTN eKabiini-huippukylmälaitteen esittelyä. Lue lisää!