VIESTI-etätukiratkaisu apuna korjaus- ja huoltotöissä

Hanna-Kaisa Jauhola | 2018/03/27

VIESTI-etätukiratkaisun avulla yrityksen asiantuntijat voivat neuvoa kentällä olevia teknikkoja live-videon välityksellä. Teknikko näyttää ongelman asiantuntijalle VIESTI-mobiilisovelluksella, ja yhdessä he pystyvät VIESTI-tukiportaalin ja videon välityksellä ratkomaan ongelmat nopeammin ja fiksummin.

VIESTIn avulla asiantuntija-apua vianmääritykseen

VIESTI-etätukiratkaisun avulla yrityksen tai laitevalmistajan asiantuntijat voivat neuvoa kentällä olevia teknikkoja live-videon välityksellä. VIESTI auttaa vianmäärityksessä ja ongelmanratkaisussa yhdistäen kenttätyöntekijät ja asiantuntijat reaaliaikaisesti videon, äänen ja chatin avulla paikasta riippumatta.
– Mikäli teknikko ei syystä tai toisesta pysty määrittämään vikaa tai ratkaisemaan ongelmaa yksin, hän voi lähettää VIESTIn kautta tukipyynnön ja saada saman tien apua asiantuntijalta, sanoo Softabilityn myyntipäällikkö Mikko Luukkonen.

Ratko ongelmat live-videon välityksellä yhdessä asiantuntijan kanssa

Työntekijä pystyy VIESTI-mobiilisovelluksen avulla näyttämään ongelman mobiililaitteelta live-videon avulla etänä olevalle asiantuntijalle. Asiantuntija näkee videon välityksellä tarkan tilanteen, ja yhdessä he pystyvät VIESTI-tukiportaalin ja videon välityksellä ratkomaan ongelmat nopeammin ja fiksummin. Lisäksi asiantuntija voi ottaa live-videosta kuvakaappauksia ja tehdä niiden päälle merkintöjä ja ohjeita annotaatio-/merkintätyökalulla. Asiantuntijan tuki ja selkeät visuaaliset ohjeet nopeuttavat ongelman ratkaisua ja vähentävät virheitä.

VIESTI-etätukiratkaisu sisältää tukipyyntöjen hallintaan tarkoitetun ExpertHUBin eli älykkään portaalin asiantuntijoille. Sovellus ohjaa tukipyynnöt oikealle asiantuntijalle mahdollistaen reaaliaikaisen videoetäneuvonnan ja vaihe vaiheelta ohjeistuksen. Lisäksi se tallentaa tukipyyntöihin liittyvät tiedot (kuvauksen, ohjekuvat, tiedostot, linkit jne.) työlokiin mahdollista myöhempää käyttöä varten.

VIESTI tehostaa kenttätyötä

Työntekijät ja asiantuntijat voivat työskennellä tehokkaammin VIESTIn avulla. Aikaa ja rahaa säästyy, kun asiantuntija voi auttaa työntekijää etänä matkustamatta itse paikan päälle. VIESTIn käyttö parantaa työntekijöiden tuottavuutta: ongelmat saadaan ratkaistua nopeammin ja asiantuntijan apu vähentää virheitä ja jopa seisokkeja.

VIESTI on suunniteltu teollisuus- ja palveluyrityksille, joiden työntekijät työskentelevät kentällä tai eri toimipaikoissa ja hyötyvät asiantuntijoiden tuesta erilaisissa työtehtävissä esim. huoltotehtävissä, asennuksessa, korjaustyössä, valmistuksessa, koulutuksessa ja tarkastuksissa. VIESTIä voidaan käyttää mobiililaitteella tai älylaseilla missä tahansa paikassa, jossa on Wi-Fi, internet- tai satelliittiyhteys.

– VIESTI on skaalautuva ja joustava ratkaisu, joka sopii niin pienten kuin suurtenkin yritysten tarpeisiin ja se voidaan integroida yrityksen muihin järjestelmiin. VIESTI voidaan myös räätälöidä asiakaskohtaisesti ja siihen voidaan lisätä lisätyn todellisuuden AR-ominaisuuksia, sanoo Luukkonen.

Lisätietoa

Lue lisää VIESTI-etätukiratkaisusta tai ota yhteyttä myyntiin ja kysy lisää.

Softability Group Oy, Mikko Luukkonen,  +358 50 554 3652, mikko.luukkonen(a)softability.fi
Softability Group Oy, Tapio Pukkala, +358 40 718 0514, tapio.pukkala(a)softability.fi

 

Share

Avainsanat:

Saattaisit olla kiinnostunut myös:

Sandvik otti XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön!

Nora Nirhamo | 2021/01/21

Sandvik Mining & Rock Solutions otti Softabilityn XReach-etätukiratkaisun globaaliin käyttöön viime syksynä. Ratkaisu mahdollistaa sen, että kenttätyöntekijöillä on koko yrityksen laajuinen tuki haastavissakin olosuhteissa. Tällä hetkellä XReach on käytössä jo Australiassa, Pohjois-Amerikassa sekä laajenemassa Eurooppaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Lue lisää!

Lue postaus

Etätukiratkaisulla kerätyn datan hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä

Nora Nirhamo | 2021/01/18

Softabilityn Mikko Luukkonen oli puhumassa Data Business Forum 2020 -virtuaalitapahtumassa siitä, miten etätukiratkaisulla kerättyä dataa voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä. Studiohaastattelu on katsottavissa kokonaisuudessaan artikkelin lopussa.

Lue postaus

Softability on tänäkin vuonna Great Place to Work®-sertifioitu työpaikka!

Nora Nirhamo | 2021/01/14

Voimme tänäkin vuonna ylpeinä todeta Softabilityn olevan tutkitusti yksi Suomen parhaista työpaikoista. Saavutimme jo neljättä vuotta peräkkäin Great Place to Work®-sertifikaatin. Kiitos tästä kuuluu upeille työntekijöillemme!

Lue postaus

Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2021!

Nora Nirhamo | 2020/12/23

Tämä vuosi rupeaa pikkuhiljaa olemaan paketissa ja on aika suunnata katseet kohti uutta vuotta. Softability kiittää tämän vuoden yhteistyöstä ja toivottaa kaikille erittäin hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2021!

Lue postaus

Sandvikin ja VTT:n asiakaskokemuksia XReach-etätukiratkaisusta

Nora Nirhamo | 2020/12/18

Softabilityn kehittämä XReach-etätukiratkaisu on suunniteltu erityisesti teollisuuden tarpeisiin. Tällä videolla Sandvik Mining & Rock Technology sekä VTT kertovat heidän kokemuksiaan XReachin käytöstä kaivosalalla ja älykkäässä sähköverkossa.

Lue postaus

Valoa pimeyteen – Softability toteutti Valmontille lisätyn todellisuuden sovelluksen modernien älypylväiden esittelyyn!

Nora Nirhamo | 2020/12/18

Softability toteutti Valmont Industriesille lisätyn todellisuuden myynti- ja markkinointi-sovelluksen modernien älypylväiden esittelyä varten. AR-sovellus luotiin Microsoft HoloLens 2 -älylaseja sekä iOS-tablettia hyödyntäen. AR-kokemus kehitettiin alun perin osaksi Valmontin osastoa Frankfurtin Light + Building 2020 messuille. Lue lisää!

Lue postaus

Koronan aikana varaosiakin alettiin vaihtaa etäyhteyden avulla – ”Nyt on opittu uusiin tapoihin”

Nora Nirhamo | 2020/07/08

Etätyö otti aimo harppauksen myös teollisuudessa. Wärtsilässä ja Kalmarissa etähuoltopalveluita on kehitetty jo vuosia, mutta nyt ne löivät lopullisesti läpi.

Lue postaus

Etätukiratkaisulle on kysyntää veneteollisuudessa

Nora Nirhamo | 2020/06/18

Softabilityn kehittämä XReach-etätukiratkaisu soveltuu huollon, asennuksen ja koulutukseen tarpeisiin. Purje- ja moottoriveneiden myyntiin ja välitykseen erikoistuneen Blue Ocean Oy:n mukaan etätukiratkaisulle on selkeää kysyntää myös veneteollisuudessa.

Lue postaus

Softability lahjoitti hyväntekeväisyyteen auttaakseen ahdingossa olevia perheitä

Nora Nirhamo | 2020/06/17

Korona-viruksesta johtuva tilanne on ajanut monet perheet ahtaalle. Osana yhteiskuntavastuutamme lahjoitimme viime vuoden tuotosta kaksi prosenttia sekä erillisen rahalahjoituksen Pelastakaa Lapset ry:lle tukemaan lasten ja perheiden arjessa selviytymistä.

Lue postaus